מטרת הטיפול ביוד רדיואקטיבי אצל החולים במחלת גרייבס היא הרס תאים של בלוטת התריס. לעיתים תופעת לוואי של טיפול זה היא פגיעת יתר ברקמת הבלוטה, כדי יצירת תת פעילות של שלילי של הורמוני בלוטת התריס(,