قصص حقيقية - الويب المظلممرحبا بك يا صديقي كيف حالك اليوم أتمني أن تكون بخير, اليوم سوف نحكي بعض القصص لي ضحايا كتاب شمس المعارف الكبرى لي الكاتب الكبير احمد ابن علي البوني, هذا الكتاب شهير جدا ويتم تحضير به الجن والعفاريت والأشباح, وأكيد هذا الكتاب محرم في الدين الإسلامي وهو كتاب قديم جدا سوف احكي قصص من جرب أن يقرا كتاب شمس المعارف, لمن يريد أن يعرف أكثير عن هذا الكتاب عليك أن تقرا هذا الموضوع كتاب شمس المعارفاحترس يا صديقي من الفضول إذا تحكم منك يمكن أن ينهي حياتك, نعم يا صديقي أن الفضول يمكن أن يقتل صاحبه احترس ولا تفكر أن تبحث عن هذا الكتاب لان الكتاب الأصلي يوجد بها كل الشر, هيا بنا نحكي عن ضحايا كتاب شمس المعارف الكبرىضحايا كتاب شمس المعارف الكبرىالقصة الأولي)يحكي صاحب التجربة بأن صديقه قد احضر له كتاب وكان هذا الكتاب مظهره مخيف جدا و كان يحتوي علي أسماء الجن فقام بقطع الصفحات التي تحتوي علي أسماء الجن حتي لا يقرا هذه الأسماء وكان الكتاب يحتوي علي الكثير من الرموز الفلكية والأرقام والحروف وكلمات غير مفهومهاولكن الغريبة كان في حاجه شداني لي قراءة هذا الكتاب وفعلا كونت بسهر الليالي ومش عايز انزل مع أصحابي ومش عايز اقعد مع أهالي بقيت بحب الجلوس أنا والكتاب طول الوقت, وأنا قاعد في احد الليالي ظهر لي شخص كانت عيونه بارزة وجاحظة وكان وجهة مخيف جدافحدثت رعشة غريبة في جسدي لم استطيع أن انسأه هذه الرعشة الغريبة حتي الآن, ويكمل صاحب التجربة ويقول اقترب مني هذا الشخص المخيفة وسلم عليه وابتسم ابتسامه مرعبة جدا واختفي, يقول صاحب التجربة أن صديقيه كلمه لأنها كان يريد الكتاب وبلفعل اخذه الكتاب من صاحب التجربة يقول صاحب التجربة من ساعة ما صديقي خذه الكتاب والشخص المرعبة يظهر يوميا في كل مكان وفي أحلامي وينظر لي بكل غضب وده كانت التجربة الأولي من ضحايا كتاب شمس المعارفالقصة الثانية)يقول قصتي باختصار أني كونت اسمع عن كتاب شمس المعارف من صغري ولأنه كان غير متداول في المكتبات ولكني عندما كبرت واصبح عندي 25عام وظهر الأنترنت دخلت علي جوجل وبحثت وكتبة تحميل كتاب شمس المعارف أو مش فاكر كتبت أية بضبط أه كتبة كتاب شمس المعارف pdf ولكن لم اجد الكتاب كاملا ولكن عثرتعلي بعض صفحات الكتاب وكانت تعويذة لتحضير الجن وكونت أقراء هذه الصفحات من باب الاستكشاف و الفضول بعد قراءة صفحات الكتاب بأسبوع لم يحدث شيء سافرت بعدها لمدة 3 أسابيع ثم عدت لمنزلي وكونت نسيت أمر كتاب شمس المعارف ولكن عندما كنت أنام اشعر بجاثوم يكتم أنفاسي, ثم تطور الموضوع وعندما استيقظ من النوم اعثر علي علامات في جسمي, وكونت ما زلت ناسيا موضع الكتاب والتعويذةفبدأت اشعر وكأني نصف نائم ونصف مستيقظ ودائما أري ثلاثة أشخاص يخرجون من دولاب الملابس وينظرون إلي ويضحكون فاستيقظ مفزوعا والثلاث أشخاص يختفوا ولا أري احد في الغرفة وفي احدي الليالي شعرت بشخص يدخل الغرفة فحاولت أن افتح عيني فرأيت أمامي رجلا بشعا جدا وكان شكل هذا الشخص مثل ما احكي لك الان انف كبير وطويل منحني بشكل يشبه بعض الشخصيات الكرتونية لونه احمر ثم عينه نظرت إلي عيني وقال لي هل انت مستيقظ جلست مفزوعا من ما رأيت ثم أكملت نومي وكان سؤاله يرن في اذني بدأت احلم بفتاه تغازلني وتظهر لي بشكلها الجميل الجذاب جدا ثم بدأت اشعر بي الفتاة بجانبي علي السرير وكونت اسمع أنفاسه في اذني بدأت اضرب جمبي علي السرير عشان أشوف في حد جنبي وإلا لا وضربة جنبي مره والثانية والثالثة لقيت صوت صرخات وأتأكد أن فعلا كانت في واحده جنبي علي السرير فكلمت أبى وحكيت له كل شيءعن بعض الصفحات اللي أنا قراءة من كتاب شمس المعارف و أبى كلم شيخ كبير من الأزهر وقال له شغل سورة البقرة دائما في البيت وقبل ما تنام شغل سورة البقرة في الاوضة اللي انت هتنام فيها والحمد لله حسيت بتحسن أنا حصلي كل ده من كام صفحة من الكتاب امال لو كان معايا الكتاب كامل كان حصل اية الحمد الله علي كل شيء ده كانت التجربة الثانية من ضحايا كتاب شمس المعارفالقصة الثالثة) يحكي صاحب التجربة إنه كان مهوس بقراءة الكتب والروايات المرعبة وإي شيء يتكلم عن عالم ما وراء الطبيعة, وقراءة الكثير من مقالات وبوستات علي الفيس بوك عن كتاب شمس المعارف, و قرارت اني ابحث عنه علي الإنترنت ولكني مش لقي الكتاب كل اللي موجود علي الإنترنت الصفحة مش واضحه ومش عارف أقرا حاجه وأنا الصرحة مش بعرف أقراءه كتب PDF‏قرارت اني انزل المكتبات وشتري الكتاب نزلت وشوفت مش لقي الكتاب لحد ما لقيت واحد وقالي هو عندي قالتلو تمام انا عايز الكتاب قالي طب يا أستاذ مش لمه نتفق, قوتلوا نتفق علي اية علي الفلوس يا باشا قوتلوا عاوز كام قالي 3000 جنية قوتلوا اية لا كتير أووي لية يا عم قالي خلاص انت معاك كام قولت معايا 1000 جنية قالي ماشي قوتلوا خدها الفلوس وهات يلا الكتاب قالي لا مفيش كتابقولتلوا يعني ايه مفيش كتاب قالي انا هصورلك الكتاب يا باشا قوتلوا ياعم ماشي, رحت انا وهو المكتبة وبنقول لي الرجل عوزين نصور الكتاب لقيت كوبأيه الشاي بتاعت الراجل وقعت اتكسرت وبعدها النور قطع في المحل بتاع الرجل بس والمنطقة كلها في نور ومكتبة الوحيد مفهاش نور الرجل قال انتم وشكو فقرامشي يا عم انت وهو وخد الكتاب ده معاكو مشيت انا والراجل وقالي بقولك اية خد يا عم الكتاب حلال عليك فضلت افكر مش معني دلوقي يعني سيب الكتاب واية اللي حصل في المكتبة ده طلعت البيت ودخلت الاوضة بفتح اول صفحه في الكتاب النور قطع تاني في الشقة والغريبة ان النور في العمارة كلها ما عدها البيت بتاعيوالنور فتح تاني مسكت الكتاب وقراءة في الكتاب وفهمت ان الكتاب بيشرح ان فيه علاقة قوية بين الحروف والأرقام وان الحروف والأرقام طاقة كبيره أووي بس اللي يعرف يستخرج الطاقة ده بعد كده الكاتب بيربط الحروف والأرقام بي الكواكب وحاجات انا مش فاهم منه حاجهمسكت الكتاب وفتحت نصف الكتاب ولقت مكتوب لتحضير ملك الجنوب يتم احضار هذا الملك في يوم الاحد اقراء هذا العزيمة 100 مره وقراءة قسم الإحضار 100 مره وسوف يظهر هذا الملك وقولت اشطا هو ده اللي انا بدور عليهاستنيت لي يوم الحد وفعلا عملت اللي في الكتاب بضبط لقيت زلزال حصل في الشقة ولقيت الحائط ينشق فضلت أقول يأرب يأرب يأرب وقولت آيات قرانيه وفجاه كل حاجة وقفت قومت بسرعة خد الكتاب وحرقت الكتاب وقولت ايه اللي ان كونت بعمله ده الحمد الله اللي جد عليجد كده بس من ساعة الحوار ده وأنا أحلامي كلها مرعبة وكوابيس علطول واستيقظ من النور القي جسمي متكسر اكني في خناقة او علامات ضرب انا مش عارف اعمل اية مفيش غير اني اقرب من ربنا هو ده اكيد الحل الوحيدالقصة الرابعة)تبدا صاحبة التجربة مع كتاب شمس المعارف الكبرى وتقول, السلام عليكم أنا هبة عندي 17 سنة أنا زي أي حد لم بسمع عن أي شيء غامض بتدور وبحث عن هذا الشيء, كنت في يوم أتصفح مواقع التواصل الاجتماعي وكان شخص كاتب بوست عن كتاب شمس المعارف وان الكتاب من عالم اخروكلام البوست جعلني اشعر بفضول وأريد ان اعرف اكثر عن هذا الكتاب, بدون تردد فتحت المتصفح وكتبة اسم الكتاب وعندما تضغط علي بحث عثرت علي صور و رابط تحميل الكتاب شعرت برعب والخوف وكنت اريد اغلق الكمبيوتر ولكن كان فضولي اكبر بكثير من خوفيوقولت لنفسي سوف أقراءه صفحات عشوائيا من الكتاب لكي افهم محتوي الكتاب فقط, وفعلا ضغطت علي لينك التحميل والكتاب نزل علي الكمبيوتر, فتحت الكتاب كان الكتاب عادي جدا و كان أسلوب المؤلف رجل يتكلم عن الدين وأسماء الله الحسنيالصراحة قولت لنفسي هذا هو الكتاب المرعب هذا هو الكتاب الذي اتي من عالم اخر, ولكن يوجد شعور قوي جدا اني اقراء الكتاب, وفعلا قراءة الكتاب الفصل الأول من الكتاب يتكلم عن الحروف والأرقام وفي هذا الفصل عثرت علي طلاسم لي سرعة الفهم والذكاء وحفظ أي شيءقولت لنفسي ماذا اذا جربت هذا الطلسم كنت في ثانوي عام وانتم تعرفه ما هي ثانوي عام وكنت اتمني لو كنت امتلك هذه القدرات وفعلا كتب الطلاسم وقراءة بعد الآيات قرانيه هذا الكتاب يوجد بها وصفات سحرية معني الكلمة و كنت منجذبة الي الكتاب بطريقة رهيبة ومر الوقت بطريقة مرعبةوداخل عليه ابي وامي وقالو لي ماذا تفعلي كل هذا الوقت علي الكمبيوتر اغلقي الكمبيوتر وادخلي الي النوم وفعلا دخلت عشان انام ومن هنا فتح عليه بدا الجحيم,